Blogger Backgrounds

DArI hAtI~

SiMpULaN UkHwAH~



Photobucket

Photobucket

Photobucket

Sunday, February 6, 2011

SaBaRLAh~


Assalamualaikum..

"Lapaqnya la nie", keluh perutku..hmm...perasaan lapar ini tidak dapat ku bendung..ku jengah almari berisi makanan, namun keluhan hampa diluahkan..k0s0ng! Tak percaya selama ini ianya penuh berisi bekalan makanan, k0s0ng tidak berisi..hanya ada biskut yang sudah lemau..serbuk teh yang masih penuh namun ketiadaan gula membantutkan hajat untuk membancuh teh..ku cari-cari maggi yang selama ini memenuhi st0k makanan..namun, tiada juga..hampa..walau ku tahu maggi tidak baik untuk kesihatan, apalah dayaku..saat perut mel0njak minta diisi, hanya maggi penawar laparku..

Entah kali yg ke berapa, aku bersin lagi..0h, banyaknya bacteria di dalam hidung..beranak-pinak sudah..ku gagahkan diri jua menaip..inilah rutinku..pabila hati resah, sukar untuk diluahkan pada manusia..lebih mudah ku luahkan dengan menulis..selain berbicara dengan Pemilik Hati Sebenar, ku senang berbicara pada maya..tak ku sedar, ada titisan hangat mengalir di pipi.." Ah, mengapa kau menitis lagi.." jerit batinku..sudahlah jiwa..bersabarlah..bagiku, menangis itu satu kekuatan..satu kepuasan..titisan itu rancak lagi mengalir..membasahi pipi..mengapa ditangisi..?

Lumrah se0rang insan..pabila kesedihan menjengah rasa, pasti hati mula rawan..namun, aku berazam, kesedihan ini hanya sementara..hanya sementara!! Ya Allah, terasa nak marah pada 0rang sekarang..Bantulah aku meredakan kemarahan ini..Lantas, teringat pesan Rasulullah s.a.w, jangan marah sehinggakan baginda mengulangi sebanyak tiga kali..kembali reda..walau jiwa berkecamuk...tenanglah...

Kata Hilal Asyraf, dengan apa engkau menghukum 0rang yg berdosa, dengan pandangan rahmat atau kebencian nista..ketahuilah 0rang yg membenci tidak akan mencinta..jadi, aku mengalah..maafkanlah kerna aku sedang belajar untuk melupakan..

"Dan Allah menyukai orang-orang yang sabar." (Ali Imran:146)


~bisikan nurani~

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...