Blogger Backgrounds

DArI hAtI~

SiMpULaN UkHwAH~

Tuesday, June 29, 2010

UnGkApAn BiSu~




Assalamualaikum..

Tangan pantas menaip sesuatu..menaip sesuatu yang terbuku...namun tak dapat luahkan semua..7 hari 7 malam pun tak habis..sekadar menterjemahkan apa yang ada..

Melihat keadaan dunia, sampai dah tak tahu nak cakap apa..
Melihat keadaan Malaysia, kadang2 ingin sahaja bersuara..
Melihat keadaan keluarga, terasa tak nak jauh2..
Melihat keadaan diri sendiri, lagi la tak tahu nak tafsirkan..

Apapun keadaan, walau sekuat mana badai datang melanda 0mbak hati, walau aku tak tahu apa keadaan sebenar, walau aku tak pasti dengan apa yang berlaku di sana, hanya mampu meneka dan membuat andaian yang akhirnya memakan diri, walau aku sedar siapa aku sebenarnya kalau nak dibandingkan dengan ...... walau aku tahu ada salah faham yang pernah berlaku atas tulisan ku pada sesawang maya, yang aku tidak bermaksud ditujukan pada sesapa melainkan diri sendiri, namun bila lihat kembali ayat b0leh mengundang salah faham lantas bertindak menjauhkan diri, yang berlalu biarkan ia berlalu.. dan walau aku tahu pers0alan itu tak sepatutnya aku suakan..juga aku perlu membiarkan....terdiam mengumpul kekuatan..

Aku harus tak lupa ucapkan Alhamdulillah..kalimah suci yang dihadiahkan..buat hambaNya yang mahu bersyukur..jika hidup hanya nakkan keindahan, pasti tak akan terasa erti hidup..jika hidup hanya nakkan penderitaan pasti tak akan terasa r0na kebahagiaan..jadi hiduplah dengan sederhana..alhamdulillah..hati bicara..akal menafsir..diri kena kuat..

Wahai diri..kuatlah..
Wahai hati..lupakanlah..
Wahai akal..maafkanlah..
Wahai Suhaila...cukuplah Allah bagimu..

Apabila pengalaman pertama dirasakan..barulah ku mengerti...betapa ada pahitnya..di sebalik bayangan kemanisan..tamparan hebat melanda pasir2 mem0ri..ya hakikat....inilah hakikat..

Namun ku tahu ada hikmahnya
Setiap segala yang menimpa diri
Kuserahkan segala padaMu Tuhan
Yang berkuasa jua mencipta
Kerana engkau Maha Mengetahui
Segala apa yang terbuku di hati..

"Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah manusia benar-benar terasa"

"Manusia biasanya lebih menghargai sesuatu yang sukar diperoleh tetapi sering melupakan nikmat yang telah tersedia."

"Hari ini bila ia datang, jangan biarkan ia berlalu pergi. Esok kalau ia masih bertandang,jangan harap ia akan datang kembali"

Selepas n0ktah, aku harap aku seprti dulu..

Pujuklah hati dengan tarbiyah Pencipta, hanya kepada Allah aku berserah..pasti Dia mengerti kerana Dia yang Maha Mendengar..

"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman."(Surah Ali Imran: 139).


~bisikan nurani~

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...